Dilema podjetnika: Kateri SSL certifikat?
V letu 2017 se je marsikateri podjetnik znašel pred dilemo, kateri SSL izbrati za namestitev na poslovno spletno stran. Naj najprej na kratko razložimo, zakaj je do tega prišlo ravno letos. Razlog za to je povezan z Googlom, ki je na svojem blogu že v septembru 2016 objavil novico z naslovom »Moving towards a more secure web«. V njej so pri Googlu zapisali, da bo njihov brskalnik Chrome pričel z opozarjanjem o morebitni nevarni rabi spletnih strani, ki se nahajajo na klasični HTTP povezavi.
In to se je tudi res zgodilo – ne le pri brskalniku Chrome, temveč tudi pri drugih. Zagotovo ste v zadnjem času na večini spletnih strani opazili črko i znotraj kroga, vidno na levi strani URL naslova. Če ste nanjo kliknili, se je izpisalo, da uporaba spletnega mesta morda ni varna.
Po napovedih Googla to še ni nič, saj bo signal za neuporabo SSL certifikata, ki spletni strani omogoči zavarovano HTTPS povezavo, kmalu še precej bolj viden. Na vsaki nezavarovani spletni strani bo viden zapis »Not Secure«. Vsekakor slaba novica za podjetnike, ki si še niso priskrbeli SSL certifikata.
Med katerimi SSL certifikati lahko izbirate?
Obstajajo plačljivi in brezplačni SSL certifikati. Brezplačni, med katerimi je najbolj poznan SSL certifikat Let’s Encrypt, so namenjeni preprostim spletnim stranem fizičnih oseb. Brezplačni certifikati imajo kar nekaj slabosti, a ker niso namenjeni podjetnikom, danes o njih ne bomo razglabljali.
Edino smotrno izbiro predstavljajo plačljivi SSL certifikati, in še to ne vsi. Poznamo namreč domenske, poslovne in razširjene certifikate, med katerimi sta poslovnežem namenjeni slednji dve vrsti. Domenski torej v večini primerov ne pridejo v poštev, saj so namenjeni zgolj verifikaciji domene, ne pa tudi podjetja.
Poslovni SSL certifikati pomenijo preverbo domene in podjetja. Slednje mora biti vpisano v javni poslovni register, poslati pa je potrebno tudi nekaj dokumentov, ki služijo kot dokaz o obstoju podjetja. Cenovno gledano so cenejši od razširjenih, poleg tega so tudi izdani precej hitreje in z manj posredovanja podjetja.
Vse bolj priljubljeni postajajo razširjeni SSL certifikati, saj imajo pred poslovnimi bistveno prednost. Gre za to, da se po namestitvi certifikata na spletno mesto ob URL naslovu pojavi zelena vrstica, v kateri je izpisano ime podjetja, kateremu je bil SSL certifikat izdan. Večina uporabnikov spleta to takoj opazi in na ta način ve, da je uporaba spletnega mesta varna. Ravno zaradi tega je razširjeni SSL certifikat najbolj smiseln za spletne trgovine, ki si želijo pridobiti zaupanje obiskovalcev in s tem povečati prodajo.
SSL certifikat in njegove prednosti
Razlog za namestitev SSL certifikata ne tiči zgolj v tem, da zadostimo zahtevam Googla in se tako ognemo upadu zaupanja obiskovalcev. Pravzaprav je razlogov za naložbo v SSL certifikat kar nekaj:
- povečana varnost uporabe spletnega mesta,
- večja verodostojnost spletne strani,
- povečanje zaupanja s strani spletnih obiskovalcev,
- boljše pozicije spletnega mesta v iskalniku Google.
Če vas prednosti namestitve SSL certifikata zanimajo podrobneje, vam svetujemo, da si preberete informativen prispevek z naslovom 3 prednosti SSL certifikata.
In zapomnite si nekaj: v kolikor ste do zdaj odlašali z nakupom SSL certifikata, si tega zdaj ne morete več privoščiti. Kot podjetnik oziroma podjetnica lahko na to gledate tudi s pozitivne strani, saj se velika večina podjetij za SSL certifikat še ni odločila.