Privoščite si zdrav in okusen zajtrk

Že otroke v šoli učijo, da je zajtrk najpomembnejši obrok dneva, torej gotovo mora biti nekaj na tem, da se je treba potruditi predvsem za zdrav zajtrk. In zakaj je to tako pomembno?

Zajtrk sam po sebi v resnici ni kaj bolj pomemben od drugih obrokov, saj med vsemi v telo vnesemo hranila, ki jih telo potrebuje za svoje delovanje. Drugačen je le v tem, da pred njim precej ur nismo jedli in je telo med spanjem sicer bolj kot ne mirovalo, vendar je vseeno porabljalo energijo – v spanju potekajo zahtevni procesi, ki so življenjskega pomena. Zdrav zajtrk je torej pomemben za to, da »prazen tank« zjutraj napolni in nam da vse potrebno za zagon.

Kaj spada v zdrav zajtrk?

Preden se lotite priprave hrane, pričnite z vnosom tekočine. Prva jutranja tekočina naj ne bo kava, temveč kozarec vode s kančkom limone ali sveže iztisnjen pomarančni sok. Če imate raje druge okuse, posezite po soku s 100% sadnim deležem, ki pa naj ne bo gosti sok – sicer boste lahko že kozarec soka šteli za obrok.

Naravni sok

Najprej se osvežite z vodo ali naravnim sokom.

Da bi si pripravili zdrav zajtrk, morate v telo vnesti najrazličnejša hranila. Vitamini in minerali so nujno pomembni za razne življenjske procese, še bolj pa so zjutraj pomembne beljakovine in ogljikovi hidrati. Beljakovine so »hrana za mišice« – če jih ne zaužijete, bo telo mišice med napornimi dnevnimi aktivnostmi razgrajevalo in jih porabljajo za energijo. Ogljikovi hidrati pa so tisto gorivo, ki nam daje največ energije. Odrecite se »belim« ogljikovim hidratom, ki povzročijo velika nihanja v krvnem sladkorju, ter raje posezite po temnih oziroma polnozrnatih, ki se presnavljajo bolj počasi in enakomerno, ter vas tako dlje časa oskrbujejo z energijo.

Kaj pa maščobe? Tudi te so nujne za zdrav zajtrk, vendar morajo biti zdrave. Česi za zajtrk privoščite na primer grški jogurt, boste v telo vnesli prav vse: ogljikove hidrate, beljakovine in maščobe.

julij 10th, 2015 by